måndag 18 maj 2020



Hej,

Jag skulle vilja tipsa om några böcker, som jag själv har uppskattat. Men smaken är ju olika.
I helgen har jag tyvärr inte hunnit läsa så mycket. Men har fortsatt lite på uppföljningen om Lucy Barton. Flera av följande tips faller inom feelgoodgenren, lite läsning för att muntra upp vardagen. Flera av dem med djup dock. 



Dagarna med farmor av Frédérique Deghelt.

Vad ser du nu av Cilla Naumann. Jag har även tipsat om den i Vårt Laxå

Emma Hambergs Rosengäddaserie, som är en serie om fyra böcker, där Rosengädda Nästa är den första boken. Jag har även tipsat i Vårt Laxå om dessa böcker.

Serien om fyra böcker om Emma av Camilla Davidsson, som börjar med Under vintergatans alla stjärnor. Jag har även tipsat i Vårt Laxå om dessa böcker.

Ett hem att dö för av Lina Arvidsson läste jag nyligen. Den föll inom deckarkategorin, och jag hade i princip aldrig läst en deckare tidigare vad jag vet. Men denna var verkligen bra. Gick inte att lägga ifrån sig.

Om du vill av Helle Helle.

Bränn alla mina brev av Alex Schulman. Detta var en bok som inte helt föll mig i smaken faktiskt. Bara delvis. Däremot är språket underbart att läsa. 

En sommar i Brighton och Snöfall över Strandcaféet av Lucy Diamond.

Sommar vid Sommen och Vinter vid Sommen av Camilla Dahlson.

Följande böcker av Therese Bohman; Den andra kvinnan, Aftonland och Den drunknade. Den drunknade har jag tidigare tipsat om i Vårt Laxå. Jag hoppas att Therese Bohman snart ger ut fler böcker.

Foto: Anna-Sarah Eriksson Lefebvre


Det lilla bokhandeln runt hörnet av Jenny Colgan. Det finns nu även en uppföljning som heter Den lilla bokhandeln i hamnen. 

Trevlig vecka önskas!
/Anna-Sarah och Laxå Bibliotek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar