fredag 5 juni 2020


Inför helgen har jag laddat upp med feelgoodlitteratur. I vanliga fall älskar jag att läsa det. Men den sista tiden har jag fastnat för mer ”mörka” böcker, för att återigen fått lust att läsa dessa.
Några av böckerna som jag har lånat är;

Discokungen av Sarah H Olsson. En fristående fortsättning om Tradviken och Tess. Jag har läst den tidigare Sjöbodsblues, vilken jag tyckte om.

Juni, juli och halva augusti av Marie-Louise Marc. Jag har tidigare läst Bettytrilogin av henne, som jag kan rekommendera. I den ingår Bettys värld, Bettys val och Bettys resa.

En bok som jag lyssnar på som ljudbok är En midsommarnatt av Sara Dalengren.

Förutom dessa håller jag även på att lyssna på den sista delen i trilogin om janakippo av Karin Smirnoff som heter Sen for jag hem. Rekommenderas.

Och i högar på golvet bredvid sängen, ligger bland annat alla böckerna som jag har lånat av Anne Tyler, Pesten av Albert Camus, och den andra boken om Lucy Barton av Elisabeth Strout. En del är olästa, vissa böcker nästan utlästa och en del halvlästa.

Trevlig helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar