måndag 9 maj 2011

Ett friskare Sverige

Den här veckan ska vi alla inspireras att skaffa oss sundare vanor. Bra mat och mer rörelse står i fokus. På hemsidan för kampanjen "Ett friskare Sverige" finns massor av tips på hur våra liv kan bli lite sundare. Där kan du också göra ett rörelsetest eller varför inte ett frukt- och grönsakstest... fast i det testet vet jag hur det går för min del. Min kollega har alltid med sig extra grönsaker i lunchlådan så att det blir lite åt mig också. "Du äter alldeles för lite grönt" säger hon... Jamen...säger jag. Men jag vet ju att hon har rätt. Frukt och grönt är nyttigt för hela kroppen. Ett bra mellanmål. Jag får se. Skynda långsamt. En frukt i veckan är bättre än ingen frukt alls. Jag får väl börja där. Och en morot om dan...kanske. För dej som vill ha lite mer utmaning och tips för ett hälsosammare liv finns en hel del bra böcker att låna på biblioteket. Klicka här så får du en lista.

/Ewa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar